Program lojalnościowy w sklepie internetowym
Niemal każde przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę z tego, że zdobycie nowego klienta to spory wysiłek. Żeby osiągnąć oczekiwany cel, często trzeba dysponować sporymi pokładami energii, czasu i umiejętności. To powinno nas skłonić do szczególnej troski o zadowolenie dotychczasowych klientów. Jednym z kroków, które warto w tym celu podjąć, jest wykorzystanie programów lojalnościowych w sklepie internetowym.
Butik z odzieżą damską a programy lojalnościowe
Programy lojalnościowe to strategia marketingowa, wykorzystywana przez wiele podmiotów. Jej celem jest wykorzystanie promocji i różnorodnych zniżek w taki sposób, żeby skłonić klientów do regularnych zakupów. Dość częstym zabiegiem, stosowanym przez sklepy spożywcze, stacje benzynowe, księgarnie, butiki z odzieżą damską online i wiele innych firm jest program punktowy. Określona pula zebranych punktów upoważnia klienta do zamiany ich na konkretne produkty lub na bony do wykorzystania w sklepie. To tylko jedna z praktyk tego typu. Strategie wykorzystywane przez sklepy internetowe z odzieżą damską i przez inne podmioty może obejmować też programy postępu, subskrypcji, programy poziomów oraz programy charytatywne.
Programy lojalnościowe budują przywiązanie do marki i skłaniają dotychczasowych klientów do śledzenia naszej oferty. Efekt? Częstsze wizyty na stronie internetowej oraz na firmowych social mediach. Takie działania są więc też swoistym sposobem na utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami i ciągłe udowadnianie im, że warto było wybrać i dalej warto wybierać naszą ofertę.
Co zrobić, żeby program lojalnościowy przyniósł oczekiwane efekty naszemu sklepowi online z odzieżą damską?
Tak jak w każdej branży, tak i w branży modowej, dobrze będzie dokładnie przemyśleć, jaki rodzaj bonifikat zaoferujemy odbiorcom i za co będą je otrzymywać. Warto zaznaczyć, że jeśli już ustalimy konkretny mechanizm funkcjonowania programu, dobrze będzie się go trzymać. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że częste zmiany wprowadzą klientów i klientki butiku online z odzieżą damską w konsternację.
Skutecznym sposobem na informowanie odbiorców o szczegółach zniżek, jest:
1. Jasne zaprezentowanie zasad na stronie sklepu 2. Przypominanie o programie lojalnościowym za pośrednictwem atrakcyjnych postów na social mediach
Dopracowany program lojalnościowy przynosi przedsiębiorstwu wymierne korzyści. Szczególną popularnością cieszą się programy mobilne. Odbiorców zachęcają niezwykłą wygodą użytkowania. Firmy doceniają z kolei zwiększone zaangażowanie klienta oraz możliwość wysyłania powiadomień push.
Artykuł powstał we współpracy z Internetica
Comentarios